Ciocolata zeilor

Nu nu e un titlu exagerat. Chiar aşa e . Când am fost la Oradea am avut surpriza să găsesc celebrele bomboane Mozart. Nu sunt originalele , din ce am aflat, ci doar o copie reuşită. Cel puţin aşa susţine compania Mirabell distribuitorul principal de astfel de bomboane în Austria care prepară bomboanele după reţeta originală a lui Paul Fürst care a şi primit o medalie de aur la un târg din Paris în anul 1905 când le-a prezentat pentru prima dată publicului.

Acum există o dispută aprigă între Reber ( principalul distribuitor în Germania a acestor bomboane – cele pe care eu le-am cumpărat) şi Mirabell pentru a dovedi care face adevăratele bomboane Mozart.

Nu am avut ocazia să gust din cele făcute de Mirabell dar vă pot spune că cele de la Reber sunt  sublime.

Ca o paranteză o să vă zic că aceste bomboane se numesc Mozartkugeln adică în traducere minge Mozart. Pentru că cele originale sunt perfect rotunde. Numai compania Furst are voie să folosească denumirea Original Salzburg Mozartkugeln în timp ce Mirabell a optat pentru Real Salzburg Mozartkugeln şi Reber pentru Real Reber Mozartkugeln.

Sper să am ocazia să ajung în Salzburg să gust din adevăratele Mozartkugeln 😀

Azi compania Furst vinde celebrele bomboane doar în cele patru magazine din Salzburg ( oraşul lui Mozart) şi prin intermediul site-ului lor, nicăieri în altă parte. Şi arată aşa :

Furst : 

 

 

 

 

 

 

 

Cele de la Mirabell aşa :

 

 

 

 

 

 

 

Reber :

2 thoughts on “Ciocolata zeilor

Spune-ţi părerea !